Followers

Saturday 16 February 2013

KENAPA ALPHA LIPID SD11 BUAT KITA CEPAT KURUS

-->

Kenapa dgn ALSD2 kita cepat kurus..??

Kerana, pembakaran lemak berlaku secara semula jadi.. Semula jadi camnee?.. secara umumnya tubuh mnghasilkan tenaga dgn 2 cara :

1. Melalui karbohidrat yg kita makan
2. melalui tenaga yg disimpan..



Kalau kita makan karbohidrat..kadar insulin akan tinggi. Peningkatan gula dlm darah akan menyebabkan kita mudah dpt kencing manis.. dan bila ada kencing manis.. con.....firm penyakit2 lain follow mcm darah tinggi dan lain2..

So..kita nak tukar proses pembakaran lemak dr karbo ni..kita kena kurangkan karbo atau jgn amik karbo buat sementara waktu ni..

Bila kita x amik karbo..badan tidak dibekalkan dgn tenaga..karbo ni kalau masuk dlm badan dia kan bertukar kepada glokose Glokose ni lah tenaga dan juga fruktose.. Fruktose adalah sejenia tenaga dr buah2.. Itu sebabnya dlm masa amik alsd2 kita x leh amik karbo dan buah2an..

Apabila tiada glokese dan fruktose..badan x dpt tenaga so tubuh akan memberi signal kepada otak utk membuat pembakaran semula jadi dengan membakar tenaga yg disimpan..tenaga yg disimpan dikenali sebagai LEMAK

Nasi.mee.bihun.roti.pasta.manisan.bijirin buahan adalah kumpulan makanan yg menghasilkan glokose apabila dimakan.. Bila ada glokose ni..insulin akan tinggi..nk rendahkan kadar insulin ni. mesti stop semua karbo

Diet ngan alsd2. .tuan2 puan 2 x perlu risau pasal menggigil sebab x makan nasi. X akan ada kesan menggigil bila x makan nasi malah akan rasa bertenaga apabila lemak2 yg disimpan td ditukarkan kpd tenaga..

Apa bila tenaga yg disimpan sebagai lemak td dibakar dn terbakar..proses pembakaran lemak ini dikenali sebagai KETOSIS..

Itu sebabnya kita perlu buat ujian air kencing..sebab pembakaran lemak semula jadi akan menghasilkan ketone..dan ketone ni boleh dikesan melalui air kencing..


HUBUNGI 0192172162 UNTUK SEBARANG PESANAN


No comments:

Post a Comment

Setiap Komen Amatlah Bermakna. Jadi Jangan Segan2 Tinggalkan Komen Anda Disini Ya..